Novodobé autá majú kopu kazových súčastí. Skúsme si len predstaviť tie tisícky súčiastok, riadiace jednotky či iné veci, s ktorými chodíme stále do servisu. Automobilky pri výrobe určitého modelu vychytávajú prípadne chyby, a keď my prídeme do servisu automaticky nám nahrajú nové aktualizácie. Ani o tom nemusíme vedieť. To, ale musí byť auto prítomne v servise.
BMW teraz pripraví novú vychytávku pre svoju novozrodenú a najluxusnejšiu radu 8, ktorá bude na predaj už tento rok na jeseň a bude sa vyrábať v Dingolfingu, to znamená, že v rovnakom závode ako BMW rady 7. Ide o softwarovú aktualizáciu, ktorú umožní stiahnuť na diaľku do mobilného telefónu a potom ju nechať automaticky nahrať napríklad v pohodlí domova. Tú chvíľu musí mat auto vypnutý motor. Aktualizácia prebieha podobne, ako keď sa Vám nahráva nový software do počítača či mobilu. Netrvá to dlhšie ako 15-20 minút.
Rad 8 bol vlajkovou loďou BMW, kým bol vo výrobe mal obmedzenú rýchlosť 250 km/h, ale hovorí sa, že bez obmedzovača by dosiahol rýchlosť až 300 km/h.
Nová rada 8 je dlhá 4,8m, má šírku 1,9m, a je vysoká 1,3m. Zachovala si typické prvky, ktoré nájdete na každom súčasnom BMW, ale musím uznať, že pridala na luxuse.
Odlišné od súčasných BMW má výrazné prelisy na boku karosérie, nový tvar zadných svetiel a veľmi výrazné výfuky. Interiér je totožný s tým čo ponúka rada 7.
BMW uvádza, že nová „osmička” má veľmi úzke – najnižšie svetlomety, aké kedy ich model mal. Sú Full LED a za príplatok budú k dispozícii aj laserové. Predná maska s dlhou kapotou pôsobí dynamickým dojmom.
Veľkým plusom je odomykanie a štartovanie auta pomocou aplikácie v mobilnom telefóne a technológii Near Field Communication (NFC). Klasický kľúč už nie je potreba. Kľúč sa dá zdieľať s ďalšími osobami. Ale ak ste konzervatívny, samozrejme môžete používať aj klasický kľúč.
Dieselová verzia so šesťválcom váži 1830 kg (podľa nemeckých noriem), V8 je o rovných 60 kg ťažšia. Konkrétne ide o verzie M850i so zážihovým vidlicovým osemválcom a naftovou 840d, poháňanou radovým šesťválcom. Oba motory sú dobre známe aj z rady 5, 6 a 7.
V ponuke sú dve motorizácie, obydve sú s pohonom všetkých kolies (čo je vzhľadom k tradične zábavným bavoráckym zadnokolkám sklamanie), a osem-stupňovou prevodovkou.
Verzia | M850i | 840d |
Motor | 4395 ccm, V8 | 2993, R6 |
Výkon |
390kW/530k pri 6000 1/min |
235kW/320k pri 6000 1/min |
Krútiaci moment | 750 Nm / 1840-4600 1/min | 608 Nm / 1750-2250 1/min |
Kombinovaná spotreba | 10,5 l/100 km | 6,2 l/100 km |
Hmotnosť | 1890 kg | 1830 kg |
0-100 km/h | 3,7 s | 4,9 s |
Max. rýchlosť | 250 km/h | 250 km/h |
BMW v budúcnosti prichystá ešte ďalšie odvodené verzie okrem kupé to bude najšportovejšie prevedenie M8, ďalej kabriolet a štvordverová verzia Gran Coupé.