Veľká väčšina webových stránok sú dostupné zdarma. Fungujú na ten istý spôsob, ako mobilné aplikácie. Užívateľovi povoľujú prehľadanie svojho webu, môže ho využiť takmer neobmedzene, no musí rátať s tým, že mu web bude podstrkovať reklamy. Reklamy spoločností či firiem, ktoré tým, že sa na webe zobrazia ich reklamy, prispejú autorovi webu finančnou čiastkou.
Vlastne zrejme to je zárobok, kvôli ktorému sa autorovi a jeho kolektívu oplatí, aby sa o aktualizovanie webu starali naďalej, čo viac, aby ho vylepšovali a lákali nových a nových záujemcov. Takýto zárobok na reklamách je vhodný hlavne pre začínajúce stránky, ktorých autori majú zatiaľ len menšie finančné prostriedky.
• V niektorých prípadoch sa to dá pochopiť, nejaká tá reklama nám neuškodí.
No žiaľ, v mnohých prípadoch je vyskakovacích reklám toľko, že sa už nedokážeme sústrediť na obsah webu. Doslova po každom kliknutí vyskočí reklama a odpútava našu pozornosť. Nie, žeby bola taká zaujímavá, no jednoducho vyskočí a nemáme na výber. A sú weby, pri ktorých takýchto reklám vyskočí skutočne veľa, pri každom kliknutí. Nedokážeme sa tak potom sústrediť na obsah webu a kvalitne ho využiť. Poznám nejeden web, cez ktorý si môžeme zdarma prehrať film, či seriál. Lenže! Kliknutím na prehrávač sa najskôr spustí asi 5 Ads, až potom sa možno spustí video. Ak film potrebujete stopnúť, vyhodia sa ďalšie Ads, je to skutočne otravné, lezie to na nervy. Taký web je potom len otravou. Nič viac, nič menej. Preto by bolo vhodné to množstvo regulovať, spraviť kompromis.
Užívateľ to môže skúsiť tým, že má v prehľadávači dnes už neodmysliteľnú vec, Adblock. Ten zachytí veľkú väčšinu reklám.
• Avšak, vynašli sa aj propagátori reklám.
Prehrávač sa nespustí, pokiaľ máte Adblock na ich webe aktívny. Na niektorých stránkach sa zasa neobjaví obsah, pokiaľ Adblock nevypnete. Možno vás to prekvapí, ale 30 % z najobľúbenejších webov bojuje proti Adblocku. Snažia sa tomuto skvelému programu prejsť cez rozum a darí sa im to!
Chápem to. Ideálne by však bolo, aby weby mohli nejaké tie reklamy vsunúť, ale spôsobom, aby užívateľa očividne neotravovali, aby neodrádzali jeho pozornosť na samotný web. Web tak veľmi stráca na kvalite, pôsobí ako stránka reklám a Ads a nie ako web so zaujímavým obsahom a videami. Cez toľko Ads sa k obsahu, či napríklad pozeraniu videa niekedy ani nedoklikáme, stratíme trpezivosť.
• Relatívne tolerovať sa dá, pokiaľ by tie reklamy boli vsunuté pri spustení videa a to priamo v prehrávači, bez vyskakovania. Taká minútová reklama môže osloviť a neuškodí. Presne tak, ako to robí Youtube, pokiaľ ho prezeráte bez Adblocku. Takou cestou by to bolo relatívne sympatické.